torsdag 4. november 2010

Kameraønske

Det har vel kommet ganske tydelig frem at det er mangel på et godt kamera i solhuset for tiden? Jeg har lenge ønsket meg nytt kompaktkamera fordi mitt 4 år gamle Olympus mju 720 aldri har tatt gode bilder. Jeg har også et Nikon D70 som jeg har arvet, men dette er stort og tungt, og intern blitz fungerer ikke. Drømmen er nå et Olympus Pen E-PL1.
Det gir speilreflekskvalitet på bildene, men er likevel lite og lett. Batteritiden klarer "kun" 300 bilder men det er vel i særdeles få tilfeller jeg tar så mange bilder før jeg har mulighet til å lade. I de tilfellene kan jeg bruke Nikonkameraet og sette på ekstern blitz hvis nødvendig.

Så da får man krysse fingrene og håpe at man har vært snill pike i år for i desember er det både jul og bursdag.
*Smiler pent*

 (Hvis du skulle bli fristet til å kjøpe et slikt i gave til meg er det viktig å kjøpe det med intern blitz.)

3 kommentarer:

  1. Kamera står også på ønskelisten her i huset, så det må vi prøve å få ihus før babyen kommer ;)

    Klemmer, Camilla.

    SvarSlett
  2. Det kameraet er lekkert, altså!

    Selv ender jeg opp med stort sett å bruke Nikon D3000, kompaktkameraet blir bare brukt når det er helt upraktisk å dra rundt på speilrefleks. Men Nikon D3000 er jo et forholdsvis lite speilrefleks, da, som det faktisk går an å drasse på uten å få kink i nakken. Jeg ønsker meg vidvinkelobjektiv og ekstern blitz på kameraet mitt. Så vet du det! *blafrer med øyenvippene*

    SvarSlett
  3. Hehe ja du må bare ønske deg Elin :P Mulig min far kjøper D3000 eller D5000 etterhvert. Jeg lånte hans D60 da jeg var i Afrika og det er mye mer hendig enn mitt gamle D70. Det dumme var at han klarte å kaste det i vannet for et par uker siden så det er rimelig dødt....

    SvarSlett