torsdag 1. juli 2010

Det vakre vestland

I helga skal jeg på snartur over fjellet for å besøke ei venninne. Hun bor i utgangen av Hardangerfjorden, like ved tettstedet Rosendal som er kjent for Baroniet og den vakre baronihagen. Jeg har vandret gjennom hagen mange ganger, og jeg blir alltid like betatt av den og de høye fjellene som omringer stedet. Lenge har yr.no meldt masse regn der denne helga, men nå ser det jammen ut til at sola blir med meg over fjellet likevel. Jeg har ikke kalt bloggen "Der solen alltid skinner uten grunn" ;)

Her er noen bilder fra tidligere besøk i Rosendal:

Litt av baroniet og hagen

For et par år siden gikk vi en liten grusvei innover mot fjellene og endte opp ved et nydelig vann med utsikt til isbreen.

Jeg elsker kombinasjonen av fjell og sjø på samme sted, og man må klype seg litt i armen når man sitter og ser utover sjøen og koser seg med ferske reker i solnedgangen.


Dette er bare et lite utvalg av mange flotte bilder jeg kunne vist dere, men det kommer nok et innlegg med bilder etter helga også. Kanskje jeg klarer å friste dere til en liten tur innom rosenes dal?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar