fredag 20. mai 2011

Huset - en oppdatering forts.

I underetasjen har det skjedd store forandringer. Jeg finner ikke bildet vi tok før vi begynte der nede, men det var et stort rom i råkjeller med fjell i den ene halvdelen der trappa kommer ned. Nå er det bygget et trapperom, flislagt med skifer, og trappa har kommet på plass.
Det gjenstår noen lister, litt tapetsering, maling, og elektrikerarbeid før dette blir helt ferdig. Det skal også settes opp en vegg med dør inn til trappa der veggen blir smalere for å dempe lyden fra vaskerommet (til venstre), og minske varmetapet fra kjelleren og opp i stua.
Her ser dere gangen nede fra bunnen av trappa. Veggen som skal settes opp kommer akkurat på hjørnet av veggen til venstre. For at ikke rommene skal virke små skal vi sette inn dører med vindu, og et vindusfelt på siden. Veggene mangler strie og maling, men det håper jeg kanskje jeg får gjort noe med til helga eller neste uke. Vi bestemte oss for trehvitt tak ettersom resten av underetasjen har det samme. Vi får evt se om vi orker å male det med tiden, men det blir ikke gjort nå med det første.
Vi har brukt de samme flisene i vindfanget oppe, men uten mulighet til å åpne utgangsdøra ble det litt vanskelig å ta bilde der inne.
Kjøkkenet er forsinket fra fabrikken, men det er egentlig greit for gravemaskinmannen er også forsinket og vi har fremdeles ingen inngangstrapp. Jeg gleder meg veldig til det kommer, for det vil gjøre huset til et skikkelig hjem. Og så er jeg veldig spent på hvordan løsningen blir. Det er ikke veldig lett å se for seg hvordan det blir ved å se en 3D tegning på en liten pc-skjerm.
Jeg har heldigvis klart å utsette levering av peisen flere ganger, for å få inn 150 kg peis uten skikkelig inngangsparti kan fort bli litt vanskelig. Forhåpentligvis er trappa på plass i morgen så jeg kan ta i mot både kjøkken og peis tidlig neste uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar