tirsdag 27. april 2010

Lørdagsaktiviteter

Selv om det er godt å slappe av i helgene liker jeg best å gjøre noe ellers føler jeg meg som en soffasliter. Familien har lenge hatt en drøm om hytte på fjellet, og nå har vi endelig fått en mulighet til å oppfylle denne drømmen. Derfor var planen denne lørdagen å gå på hyttemesse, og kanskje rekke 1-2 loppemarked etterpå. Rett før kl ti var vi på veien med retning hyttemessa i Lillestrøm, men da vi ankom Exporamasenteret oppdaget vi at det var en time til messa åpnet. Nærmeste nabo er Plantasjen så ferden gikk dit for å slå ihjel litt tid. Vi surret litt rundt på leting etter et par ting, men kom ut med noe helt annet. Min fangst ble denne søte mini-orkidéen som nå pynter opp i vinduskarmen.



 Om orkidéen er like fornøyd over å være med hjem er noe annet, da historien sier at den antageligvis vil få et kort liv hos oss. Men jeg skal nyte de fine fargene så lenge som mulig.

Etter en time på Plantasjen var vi tilbake på Exporamasenteret og klare for å finne hyttedrømmen. Vårt hovedmål var å finne interessante hyttetomter og kanskje hente litt inspirasjon til selve hytta. Vi ønsker oss et sted som er overkommelig å kjøre til i helgene, har gode langrennsforhold, kort avstand til alpinanlegg, og så lave årlige kostnader som mulig. Vi fant flere interessante tomter, men endte nok likevel opp med de to stedene vi allerede har sett oss ut på forhånd som favoritter. Spesielt det ene stedet er veldig aktuelt da alle hyttetomtene har ski in/out, og det er i mine øyne skikkelig luksus! Så får vi se om det blir en snartur til et hytteområdet i nærheten i løpet av våren, og kanskje også et kjøp. Jakten på hyttedrømmen er i allefall i gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar