fredag 30. april 2010

Bukett-test

På mandag kjøpte jeg 60 billigroser i tre ulike farger. Dessverre stod en del av de veldig dårlig, og 1/3 hang med hodet da jeg bestemte meg for å prøve å lage en brudebukett torsdag ettermiddag. Men til tross for små, halvdøde, og billige roser synes jeg at buketten ble veldig fin. Jeg begynte med en i midten og plasserte de andre rundt i ring, tapet rundt stilkene og laget en ny ring med roser før jeg tapet rundt stilkene igjen og fortsatte slik. Da jeg var fornøyd med størrelsen (jeg gikk egentlig tom for roser som kunne brukes), kuttet jeg stilkene og surret hvitt bånd dem. Til slutt festet jeg båndet med lange perlenåler og snurret litt sølvtråd rundt til pynt. Til slutt laget jeg et par sløyfer som henger ned.
Bildene ble litt dårlige for kameraet synes det var dumt å bruke blitz. Jeg var ikke enig.
Til den store dagen kommer jeg til å bestille litt større og dyrere roser for de er lettere å sette sammen til en stor og jevn bukett.

3 kommentarer: