tirsdag 20. april 2010

Mariuskjolen!

Siste dagen i påskeferien ringte min reservemamma og lurte på om jeg kunne komme og prøve mariuskjolen. Jeg var ikke vond og be, og noen få timer senere var jeg på plass og kunne lykkelig bekrefte at kjolen var nydelig! 
Den er litt stor til meg, men med et belte i livet blir den superfin. Jeg forsøkte å ta et bilde av den med meg inni, men det er ikke så lett å ta bilde av seg selv. 


Jeg får skryt hver eneste gang jeg har den på meg av både kjente og ukjente. 

Mens jeg ventet på mariuskjolen før påske ble jeg inspirert av garntilbud på Bogerud til å strikke genser til meg selv. Jeg kjøpte blått, hvitt og rødt garn til minst to mariusgensere, så da blir det vel en mariusgenser på forloveden også ettehvert. Finere grilldresser får man vel ikke?


Det var mer garn enn det som er i denne haugen for jeg har strikket halvparten av en mariusgenser i påska. Problemet er bare at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg vil ha kofte, rundstrikket genser, eller vanlig genser med halssplitt. Jeg tror jeg har lyst på marius med halssplitt, men da må jeg trikse litt for jeg har ikke oppskrift på en som er akkurat slik jeg vil ha den. Strikketøyet ligger derfor og venter med en halvferdig arm, og en bole som er klar for mønsteret.


(Garnet er mørk blått, ikke med lillaskjær som jeg ser på min skjerm.)



7 kommentarer:

  1. Heldiggris! Jeg skal ha en slik selv også, en eller annen gang, jeg mistenker det tar litt tid å strikke den...

    SvarSlett
  2. Hvis du setter i gang nå så kan det jo hende den er klar til neste vinter ;)

    SvarSlett
  3. Den sitter utrolig fint på deg. Vil også ha! Jeg har lyst til å strikke meg en i lilla og grått. Ser for meg at det kan bli kult.

    SvarSlett
  4. Takk :) Det høres veldig kult ut Pusterommet!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Søkte på hvor mye garn man trenger til å lage én marius genser, og da var det disse bildene som kom opp. Men står ikke hvor mange man trenger. Jeg er en dame i st. L-M Hvor mye garn tror du jeg trenger, og hvilket garn? (har du pris per garn nøste også?)

    Må bare si at jeg er veldig imponert. Dette var bra saker!

    SvarSlett
  6. Hei!

    Nå er det veldig lenge siden jeg strikket genseren min, og denne tunikaen var det ikke jeg som strikket. Jeg aner ikke hva prisen på nøstene er eller hvor mange jeg brukte(det er tre år siden jeg strikket min), og jeg er ikke sikker på hvor jeg har oppskriften lenger siden jeg har flyttet siden den gang. Jeg anbefaler at du stikker innom en garnbutikk så får du oppskrifthefte med all info. :)

    SvarSlett