søndag 16. januar 2011

Garasje

Huset har ingen garasje, men heldigvis er det plass til en på tomta hvis man sprenger litt fjell. Garasje er virkelig ikke en ting jeg kan mye om, men jeg vet at vi ønsker oss en med plass til to biler selv om vi i dag bare har en. Ønsket er å ha to biler i fremtiden, så det er greit å lage plass til dem med en gang. Så kommer spørsmålene; skal vi ha to dører, eller dobbeldør? Skal vi ha bodplass, eller trenger vi ikke det? Skal vi ha ekstra plass på loftet? Hva slags utseende skal den ha, og hvor stor må den være?

Egentlig har jeg lyst til å legge hele garasjeplanleggingen på is, men siden det kreves søknader og godkjenninger før man kan bygge kan det nok være lurt å begynne så fort som mulig selv om vi ikke trenger garasje for å bo i huset.

Noen garasjeeksperter der ute?

Jeg tror jeg ser for meg noe ala dette:
(Hentet fra Grimstadgarasjene.no)

Vi trenger nok ingen ekstra etasje, men en bod eller plass til sykler, ski, og snøfreser inne i garasjen er nok lurt. Ellers ønsker jeg en som er så liten som mulig slik at den ikke stjeler sol og lys fra terrassen som blir liggende på siden.
Det mest vesentlige er kanskje hvor stor vi har plass til...

1 kommentar:

  1. Probably større enn leiligheten min den der...

    SvarSlett