tirsdag 25. januar 2011

Tapethimmelen

På lørdag stakk vi innom Maxbo for å se om vi fant inspirasjon til huset. Og gjett om vi gjorde! Der åpenbarte det seg en hel verden av tapeter, og jeg løp rundt som et lite barn i en godtebutikk. At det fantes så mye å velge i var jeg virkelig ikke klar over, men nå er det også 5 år siden jeg var på tapetjakt sist. Planen hittil har vært å male alle vegger og ha tapet på en vegg, men nå vil vi ha tapet på alle veggene i stedet. Det store problemet blir å velge hvilken tapet som skal hvor...

Ønsket er i allefall lyse tapeter i store deler av rommet, med fargerik tapet på en vegg. Jeg drømmer om forskjellige fargesterke tapeter i hvert eneste rom for å skape en egen atmosfære. Blir man lei er det jo bare å legge ny ;)

Jeg har vært innom engelskatapetmagasinet.se og tapetgalleriet.no for å finne eksempler på tapter jeg liker. Først noen lyse tapeter:


Antagelig ender vi opp med noen som er litt mer diskrete enn akkurat disse.

For tiden har jeg dilla på lyseblått/turkis og brunt så det blir nok en vegg med noe i denne stilen:

 Og til slutt et lite utvalg med tapeter i forskjellige farger

Det er så mye fint å velge i! Heldigvis er utvalget i butikkene litt mer begrenset enn på nett, hvis man ikke orker å bla igjennom x-antall tapetbøker med bestillingsvarer da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar