fredag 14. januar 2011

Hus!

 Vi har arvet et hus som ble bygget på 70-tallet, og vi har mulighet til å gjøre nesten det vi vil med det før vi flytter inn. De nye plantegningene er nesten klare i hodet, og vi slipper mest sannsynlig å gjøre så mange endringer som vi trodde. Det er ikke bare bare å sette inn en trapp i et hus som aldri har vært beregnet for det.
Det er mye som skal bestemmes og finnes ut av, og foreløpig har jeg sett mest på kjøkkenløsninger.
Jeg har falt mest for Sigdals Herregård:



Jeg er usikker på om jeg ønsker vanlig ventilator løsning eller grue-utførelse:


Sigdalkjøkken kan komme til å koste en del mer enn jeg egentlig har lyst til å bruke , men heldigvis ser det det ut til at det er mange som har tilsvarende kjøkken.
Norema har et par fine løsninger både med åpen ventilator og grue-løsning:



Ellers har danske Designa, og Focus interiør også kjøkken som jeg skal se nærmere på. Det jeg liker er detaljer som profilerte lister og pyntekanter, i allefall til profilerte kjøkken. Leverandørene siles derfor etter hvem som kan tilby det. Har dere tips, advarsler eller anbefalinger om leverandører kom gjerne med dem!

Som dere ser er det kun hvitt kjøkken som er interessant. Vi har hvitt IKEA kjøkken i dag, og egentlig så liker jeg det så godt at jeg gjerne kunne hatt samme i huset. Fordelen er at det allerede er det samme kjøkkenet i huset, løsningen er bare litt dum så det må gjøres om. Men så har jeg egentlig lyst på et litt flottere kjøkken i et hus, men jeg har ikke kastet tanken helt på dør enda.

Dette er kjøkkenet vi har i dag (litt mørkt bilde riktignok):

Tips, råd og anbefalinger tas i mot med takk!

1 kommentar:

  1. Heisan du.
    Så lekre kjøkken. Vi leker med tanken på å bygge ut for å få større kjøkken, og det er akkurat noe ala det du viser over vi ønsker oss. Nå har vi ett knøttlite kjøkken med tobmannsbord med klaff, men siden familien nesten blir doblet om noen uker hadde det absolutt vært greit med større kjøkken.
    Lykke til med valget ditt i alle fall. Blir spennende å se...
    :) Susanne

    SvarSlett