torsdag 21. april 2011

Amigurumi

Jeg har kastet meg på den store hekletrenden: Amigurumi. En Japansk trend der man hekler søte små figurer med altfor store hoder. Kort fortalt.
Jeg har lett etter en uro til å henge over barnesengen men har egentlig ikke funnet noen jeg likte veldig godt, så da kom ideen om å lage en selv ved hjelp av heklenål, tråd og amigurumioppskrifter. Jeg begynte med det letteste jeg fant; en kylling. Det er jo tross alt påske! Oppskriften fant jeg på Garnstudio.no, men jeg ser at jeg har laget den litt annereledes. Jeg fant også mange fine oppskrifter på denne bloggen som jeg anbefaler et besøk om man vil prøve seg på hekletrenden.

Først hekler man alle delene:

Så syr man de sammen.

Her har kyllingen også fått seg en liten elefantvenn.

Nå mangler de bare 3 venner så har jeg nok til en uro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar