fredag 8. april 2011

Bad og flisevalg

Den tingen vi har hatt mest problemer med å bestemme oss for er hvordan badet skal bli. Planløsningen har vi omtrent klar, men hva slags møbler og fliser vi skal bruke sliter vi med. Vi bestemte oss raskt for kaffebrune gulvfliser og store avlange hvite fliser til veggene. Etter å ha brukt timesvis på leting, og flere ganger funnet de perfekte flisene, men selvsagt i helt feil størrelse fant vi endelig noen brune vi synes var ok i riktig størrelse. Problemet er vel heller at jeg har begynt å lure på om jeg vil ha andre farger på badet i stedet? Mannen holder fremdeles en knapp på de brune, mens jeg virrer mellom de brune, grå, sorte, beige og gud vet hva...

Disse flisene har vi foreløpig plukket ut:


Den store hvite har strukturet mønster og de brune mosaikkflisene er helt like de store brune. Den foreløpige planen er å ha mosaikken i dusjsonen med glitterfug (ja faktisk!). Jeg har sett flere utstillinger med glitterfug på Modena og Flisekompaniet, og det er utrolig fint. Det ser ut som om flisene glitrer litt, ikke fugen.

Men så tenker jeg at nå har vi virkelig muligheten til å lage "drømmebadet" og da burde vi vel slå til litt ikke sant? Men hva innebærer det? Jeg synes det finnes mange flotte utstillinger, men synes det er så vanskelig å se det for meg på mitt eget bad.

Tips, linker og forslag mottas med takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar