mandag 26. mars 2012

Hus - Bad

Badet ble laget av tre små rom - et vaskerom med vindu, et bad og et toalettrom. Vi slo ned vegger og pigget opp gulvene. Jeg må si jeg er glad jeg var gravid akkurat da så jeg slapp å gjøre så mye av den jobben... Hvordan det så ut underveis kan dere se her.

Selv om mange frarådet oss å sette inn et hjørnekar hadde jeg bestemt meg:  Jeg skulle ha et hjørnekar, og jeg skulle plassere det slik at jeg kunne se ut på stjernene. Alle mente at det kom til å bli veldig trangt, men jeg er veldig glad jeg ikke hørte på dem. Badet ble nemlig stort og luftig (selv om bildene ikke viser det), og det er god plass til både 2 og 3 samtidig der inne. Jeg ser naturligvis løsninger som kunne vært gjort annerledes nå (spesielt i forhold til dusjen og nisjer i veggene), men alt i alt er jeg veldig fornøyd.


  Vi hadde egentlig tenkt å bygge inn boblebadet, men for å få plass til stellebordet droppet vi det. Når vi ikke trenger stellebordet setter vi opp et høyskap i det hjørnet.


Dusjkabinettet ble ikke helt som ønsket. Det ble spesialbestilt men både målene og fargene ble noe annerledes enn tenkt. Jeg orket ikke endre på det og har vent meg til det.
Den smarteste løsningen vi valgte må være to vasker. Det er utrolig praktisk! Nå kan jeg sminke meg og mannen barbere seg uten at vi må sloss om vask eller speil. I tillegg rommer skuffesystemet og speilskapene mye. Det bød på litt problemer å få tak i en helt sort benkeplate til servantskapet, men den som leter den finner!




Vi har glitterfug mellom alle de sorte flisene og det var et valg vi var veldig usikre på. Heldigvis ble det så diskret som vi håpet. De sorte flisene har en overflate som kan minne om oljesøl i grått og sølv og da ble det veldig passende med litt skinnende fug mellom.

Egentlig ønsket vi brune farger og varmere atmosfære på badet, men vi fant ikke helt det vi ønsket. Fordelen med koksgrått og hvitt er muligheten for å variere med tilbehør i form av håndkler, såper og annet stæsj.

1 kommentar: