lørdag 24. mars 2012

Hus - Barnerom

Endelig har jeg rota meg til å ta bilder av noen av rommene i huset! Først er det barnerommet som vises, selv om jeg ikke viser noen bilder av hele rommet enda. Det står nemlig noen ekstra møbler der inne foreløpig.

På den ene veggen la vi fugletapeten som jeg nevnte i fjor en gang da jeg fortalte om tapetjakten. Resten av rommet er malt i samme lyse hvitfarge (Lady refleksjon) som resten av huset.


Lyset gir litt misvisende farge av tapeten synes jeg, den er dusere enn den gir inntrykk av.
I andre enden av den samme veggen har vi satt opp et helt enkelt hvitt IKEA-skap som jeg har pyntet opp med lilla roseknotter.



På den andre siden av rommet står en gammel kommode jeg har pusset opp. Den var for mange år siden brun med stygge brune håndtak i plast. For noen år siden malte pappa den hvit men beholdt de originale håndtakene. Jeg hadde lyst til å beholde den flotte kommoden, men håndtakene som var festet med to hull per håndtak var både stygge og ødelagte. For å gjøre det enkelt fylte jeg de gamle skruehullene med sparkel og limte på tapetrester. Til slutt lagde jeg nye skruehull og satte på blanke knotter.




Det gjenstår enda litt for at rommet skal bli helt ferdig for vi trenger noen oppbevaringsmøbler og hyller. Men først må vi få ut reservesenga som står der inne slik at det blir plass til noe annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar