onsdag 28. mars 2012

Hus - Kjøkken

Kjøkkenet er vel rommet i huset som har gitt mest frustrasjon. Det har jeg skrevet om tidligere, og enden på visa ble en saftig tilbakebetaling fra Norema så jeg er fornøyd!

Det er ikke så lett å ta gode bilder i små rom når man ikke har riktig kamerautstyr, men jeg har da fått med det meste.


Jeg er veldig glad for at vi valgte å ha vasken foran vinduet, den eneste ulempen er at vinduet må vaskes ofte pga søl fra oppvask. Men det er en liten pris å betale for å kunne dagdrømme litt mens man driver med kjedelige ting.

På høyre side er det et ledig område der vi har hengt opp en liten tavle og pyntet med en lykt vi fikk i innflytningsgave:


Hvis jeg skulle mangle skapplass etterhvert er det god plass til et vitrineskap eller lignende der. Vi var litt usikre på hvor dominerende de første kjøkkenskapene ble hvis vi satte de lengre ut, derfor ble det denne åpne plassen.


 Grueløsningen brukte vi lang tid på å finne fliser til. Den ble til slutt kledd innvendig med Bisazzafliser i ulike sorte og grå toner med oljet overflate. Fargene varierer ettersom hva slags lys det er i rommet og hvilke detaljer som står i nærheten. Ellers må jeg si jeg er kjempefornøyd med valget av grue, og vifta er fantastisk god!


Tapeten under benkeskapene er ikke veldig praktisk da den er vanskelig å vaske og tåler lite. Men det frisker opp rommet, og det er lett å legge ny eller male når den blir stygg eller man går lei.


Nå som vi har brukt kjøkkenet en stund skulle jeg ønske vi hadde valgt en større kjøkkenøy med bredere skuffesystem under. Nå er det en 60 cm skuffeseksjon der, og vi kunne fint hatt en på 80 cm. Dessverre er det ikke så lett å vite hvor trangt det blir før man får opp kjøkkenet.

Vi har ikke vært flinke til å bruke barstolene, men jeg drømmer fremdeles om å ha venninnebesøket sittende der med et glass vin mens jeg kokkelerer, eller at det er jeg som nyter vinen mens mannen lager middag til meg. Det er også lagt opp strøm under benkeplata slik at man kan koble opp pc'en og jobbe med f.eks skolearbeid.

Vi jobber fremdeles med å bo oss inn i skuffer og skap, men det går seg vel til med årene!

1 kommentar:

  1. Perfect!! : ) Dere har vært utrolig flinke til å komponere det - er smakfult og har detaljer som gjør det noe utenom det ordinære. : )

    SvarSlett