onsdag 23. juni 2010

Syglede

Jeg har alltid likt å sy, men mangel på symaskin gjør at jeg sjelden får utløp for sykreativiteten. Nå har jeg lånt mammas maskin for å kunne legge opp forlovernes kjoler, og innimellom syr jeg på andre ting. Jeg har arvet en bunke med klær som må endres en del, og i dag var det et skjørt som skulle få bli kjole. Eieren var en del større enn meg, så et langt skjørt ble en knelang stroppeløs kjole til meg.

Det ble flere omganger med symaskina:


Deretter fikk den nyinnkjøpte stoffsaksa fra IKEA prøvd seg litt:


Og slik ble sluttresultatet:


Jeg synes den ble akkurat passe søt!

2 kommentarer:

  1. Kjolen ble kjempefin!!
    Jeg har Huskystar 215! Og lik stoffsaks. Veldig fornøyd med begge deler!

    SvarSlett
  2. Jeg håper virkelig at noen har tatt min ekstreme hinting om symaskinønske til neste bursdag. Det er så gøy å kunne lage ting uten å måtte reise et sted. Det kommer flere slike kjoler etterhvert, for kleshaugen inneholder to-tre skjørt til.

    SvarSlett