onsdag 17. februar 2010

De beste vottene

De beste vottene er så klart hjemmelaget, og de siste to vintrene har jeg strikket flere vottepar. Oppskriften er tatt fra et vottepar min bestemor strikket til meg for mange år siden. Jeg endrer oppskriften etter garntykkelse, vottestørrelse og mønster. De neste ukene skal jeg strikke 4 par som skal gis i gave til min skotske familie. De så meg strikke votteparet på bildet og ønsket seg sånne. Om noen få uker skal jeg besøke dem, og hva passer vel bedre enn et par typisk norske ullvotter i gave?


Disse vottene er strikket med veldig tykt garn, og pinner str 9. De jeg skal lage fremover strikkes med vanlig superwash ullgarn, og pinne str 2.


2 kommentarer:

  1. Fine! Kanskje jeg skal prøve meg på å strikke (ordentlige) votter ?

    SvarSlett
  2. Det anbefales! Hjemmestrikka ullvotter er de beste!

    SvarSlett