onsdag 10. februar 2010

Et annerledes møbel

Holmsborg tipset meg om nettsiden www.pickles.no fikk jeg mitt første møte med et strikket møbel. De har lagt ut gratis oppskrift på strikket puff, og jeg ble inspirert til å lage min egen vri. Jeg synes flettestrikk ser kjempefint ut men har aldri testet det selv, så hvorfor ikke lære seg det samtidig som man strikker sitt første møbel? Jeg fant et teppe på www.garnstudio.no som jeg synes var fint, og ut i fra det fikk jeg til slutt knotet sammen en oppskrift på strikket puff med flettemønter.

Skal man strikke store ting er det kjekt med stort nøste og tykke pinner. Se forskjellen på et vanlig nøste og Vikinggarnet jeg strikket med! Det blå er 50g garn, og det hvite er 500g.

Etter to kvelder endte jeg opp med dette resultatet:


Jeg er ganske stolt over at jeg har fått det til helt på egenhånd!

4 kommentarer: