lørdag 29. mai 2010

Hjemkomst

Som dere sikkert har skjønt har jeg vært på ferie! Jeg har vært på et av landets flotteste feriesteder (synes jeg i allefall). Der har vi jobbet og ladet batteriene, og fyllt kameraet med mange herlige naturbilder som kommer etterhvert. Feriestedet er et lite nedlagt småbruk på trøndelagskysten som vi jobber med å få klart til bryllupsfest om to måneder. Huset nærmer seg 100 år gammelt og trenger litt kjærlig omsorg så vi er aldri arbeidsledige der oppe. Det har fått ny drakt de siste årene i form av ny bekledning, nye vinduer og nytt tak. Verandaen som strekker seg på hele forsiden er også ny, og allerede godt brukt.

Denne gangen hadde vi tid til litt kos i solen innimellom arbeidsøktene. På fine solværsdager kan jeg ikke tenke meg et bedre sted å være enn her:


Det eneste vi mangler er havutsikt, men da det ble bygget tenkte man mer på beskyttelse fra vær og vind, enn luksusen av å se ut over havet. Fordelen er at selv om det blåser godt på havet kan vi kose oss i sola på den lune terassen. Låven vi malte i påsken gjemmer seg bak huset, og har fått et lite strøk hvitmaling på vinduskarmene sine denne uka.

Nå må jeg rydde bort etter ferien og gjøre klart til Grand Prix kveld, men jeg lover å  komme med masse flotte bilder fra favorittstedet mitt senere.

2 kommentarer:

  1. Fy flate, for et flott sted! Og huset ser jo faktisk ganske stort ut?
    Jeg er helt sikker på at det blir en flott bryllupsfest der oppe :)

    SvarSlett
  2. Ja det er stort nok :) Grunnflaten er på på 80-90 kvadrat, og vi har 5 soverom med 8 sengeplasser. Det ligger langt fra nærmeste nabo, og dem finnes det svært få av så det er stille og rolig der. De eneste som kjører forbi er to hytteiere, og de som har båtplass sammen med oss. Deilig!

    SvarSlett