tirsdag 4. mai 2010

Late sommerkvelder

Det er en litt ironisk overskrift for her er det full snøstorm og -1 grad. I går satt jeg på balkongen i singlet og fikk sol i ansiktet, men i dag er møblene dekket av snø og jeg ser nesten ikke ut av vinduet pga det tette snøværet. Selv om jeg er unormalt glad i snø så gleder jeg meg til sol og sommer, og ikke minst late kvelder på balkongen. Vi har solen fra 12 til 22 der ute, og den ligger godt beskyttet for vinden. Vi har ikke elektrisitet på balkongen og da har man et godt grunnlag for å skape en herlig stemning på varme og deilige sommerkvelder. Vi pleier å tenne levende lys og jeg liker spesielt lyslykter veldig godt. Jeg blander forskjellige stiler og kunne gjerne hatt alle lyktene på bildet spredd rundt på den lille balkongen i tillegg til de jeg allerede har.


Som veldig mange andre har vi en soffagruppe i plastrotting som ligner mye på denne:


Jeg pynter den opp med fargerike puter og pledd, og når blomsterkassene er fulle mangler jeg bare lys i alle lyktene, en flaske vin, og en kjæreste eller noen venninner for å lage den perfekte stemningen.

Men akkurat nå får jeg se frem til at snøen smelter igjen. Det har kommet snart 10 cm i dag!

2 kommentarer:

  1. Nesten litt lettet over å lese at du ikke satte pris på snøen som kom... ;p

    Inspirerende bilder av ange fine lykter som lett skaper koselig stemning på en balkong. Her hos meg krever det langt mer å skape en lun og koselig atmosfære, fordi vi har en diger terrasse som skal stæsjes opp.

    SvarSlett
  2. Hehe, ja til og med jeg hoppet ikke av glede over den snøen.

    Fordelen med små områder er at det skal veldig lite til! Men jeg ser frem til å få stor terasse med mye plass :)

    SvarSlett