onsdag 12. mai 2010

Maigleder

Det spirer og gror ute, men den blomsten som virkelig forteller meg at sommeren er på vei er hvitveisen. Den er så sart og fin, og lager myke og innbydende tepper på bakken. Jeg lurte med meg mannen i huset innom noen av disse teppene på vei fra garasjen, og vi fikk plukket med oss to digre buketter. En av de siste tingene jeg tok med meg fra bestemors hus var en tinnskål som jeg fikk tips om å bruke til blomster, og det var i denne jeg ønsket å ha hvitveisen.


Antagelig har min fars onkel kjøpt den med seg da han var i militæret i Egersund, men det er jeg ikke helt sikker på. Den har fine detaljer på kanten og søte små føtter.


 Planen var å fylle hele denne med hvitveis så det var bare å begynne å legge de pent rundt og rundt til de fylte opp.





De så litt triste ut i starten, men etter bare noen få minutter strakk de seg mot lyset og så riktig så spreke ut.





Jeg sliter fremdeles med kameraet om dagen så noen av bildene blir veldig mørke og kornete.

3 kommentarer:

  1. Så enkelt, og så nydelig :) Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: du er utrolig flink med blomster!

    SvarSlett
  2. Nydelig skål, og så vakker med hvitveis. Det minner meg om at jeg må ut og plukke markblomster en dag. Jeg skal ikke ha de inne lukter rimelig sterkt), men i en bøtte ute :)

    SvarSlett